Wednesday, October 13, 2010

Windows phone 7 dari Microsoft

Microsoft memperkenalkan sistem operasi terbarunya untuk telefon mobile, Windows Phone 7. Syarikat tersebut melihatnya sebagai produk yang berpotensi untuk kukuh bersaing di pasaran teknologi yang kompetitif.


Chief Executive Microsoft Steve Ballmer mengatakan Windows Phone 7 menjadi salah satu line up yang paling bertenaga untuk membuat mereka kembali ke 'jalan yang benar' sebagai pesaing di pasaran Operasi Syatem ( merujuk kepada WP7 ).

Walaupun pasaran mobile hanya menyumbang satu peratus daripada jumlah pendapatan Microsoft, namun Adam Holt analisis Morgan Stanley mengatakan Windows Phone7 adalah ' keluaran penting' bagi syarikat yang ditubuhkan oleh Bill Gates tersebut.

"Mereka sudah terlambat untuk masuk ke pasaran, dan ketika mereka melakukannya, mereka menggunakan teknologi terkini.
Ada beberapa waktu untuk mereka mengejar setelah ketinggalan," katanya.

Ballmer sendiri sangat yakin WP7 akan membantu Microsoft merancakkan kembali pasaran OS telefon mobile meskipun sebelum ini agak jauh ketinggalan berbanding dari iPhone Apple, Research in Motion Blackberry dan telefon pintar yang disokong oleh platform mobile Google Android.

"Saya jangkakan produk ini akan lebih menonjol berbanding dengan yang lain. Kami tidak akan melancarkan produk jika kami fikir ia bukan peluang terbaik untuk bersaing dipasaran.,jelas Ballmer. ( Reuters )

0 komen:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails
 
Think and share Copyright © 2009-2010 Blogger Template Designed by Bie Blogger Template